onsdag 6 augusti 2008

Fem snabba frågor till
Robin Åkerman

Under de avslutande dagarna fram till Soulfest 08 ska vi försöka lära känna The Mystic Revelation of Soul lite bättre.
Först ut är mannen bakom trummorna.

1. Hur är läget Robin?
Laddad inför Soulfest 08?

Grymt laddad!!! Äter, sover och lever med soul dygnet runt. :) Detta kommer att bli en av årets absoluta höjdpunkter för mig.

2. Det sägs att det kommer gästartister från både Karlskrona och Stockholm. Berätta?

Som det går att läsa här på bloggen så kommer en rad fantastiska gästartister att uppträda med oss på festen. Extra kul är det att vi har fått ner Emma Essinger från Stockholm som är en superduktig saxofonist med lika brölig ton som Clarence Clemons, vilket jag älskar... Jag har spelat med henne i Kalmar under en veckas tid och det var rent ut sagt skitkul!!!

3. Vinnie Colaiuta eller Jeff Pocaro? Varför?

Jeff Porcaro.... PUNKT!!!! Världens bästa trummis i sin genre någonsin. Myntade uttrycket "Less Is More" i trumväg.

4. Bästa konsert du sett?

Svåraste frågan som finns... Om jag måste välja här och nu så säger jag Vertigoturnén med U2 på Ullevi... Stod längst fram och grät hela konserten... ;)

5. Om jag tvingar jag dig att välja världens tre bästa låtar.

Frågorna blir ju tydligen inte lättare... pust* Nej f*n.... Nu har jag suttit rakt upp och ner i en halvtimme och kommit på världens 300 bästa låtar...
Kan inte bestämma mig. Får sova på saken och återkomma... ;)

Inga kommentarer: